Donderdagavond 15 juni namen we (alvast) afscheid van juf Anneke. De school was deze avond omgetoverd in een heus ‘Anneke-Gerritsen-museum’. Alle kinderen hebben hun uiterste best gedaan om kunstwerken te maken. De tentoonstelling bestond uit de volgende thema’s: zeilen, lief-en leedpot (bloemen), zelfportretten, snoep, kleding, kunst en cultuur en fotografie.

Nadat juf Anneke het museum had geopend, mochten alle kinderen en hun ouders de kunst bewonderen. Daarna was er voor iedereen drinken en cake/gebak en de gelegenheid om juf Anneke de hand te schudden.

Later die avond ging het programma nog verder. Juf Anneke was het middelpunt in ‘Sterren op het doek’. Er waren 3 persoonlijke doeken gemaakt, met iedereen een eigen verhaal. We genoten van deze verhalen.

Wat wij niet wisten, was dat juf Anneke thuis al bezig was met haar afscheidscadeau: een schilderij van haar eigen hand, met als thema: ‘Toegewijd – Verbonden – Ontspannen’. Dat heeft ze maandag 19 juni zelf onthuld. Het hangt in de personeelskamer. Hartelijk dank, juf Anneke, voor dit prachtige werk! We hopen er nog jaren van te kunnen genieten.

Deze avond kon je bij groep 5 een vaas vol spekjes winnen, als je het juiste getal raadde. Tom van Reenen (groep 3) was de gelukkige winnaar!